Du kender det måske: Du driver en virksomhed og har en hjemmeside, du selv synes, er pæn, og du har da også en fin mængde af kunder, så hvorfor skulle du bruge din tid på noget, der lyder så nørdet som SEO?

For det første, skal det understreges, at SEO slet ikke er så nørdet eller svært, hvis du bruger den nødvendige tid til at sætte dig ind i det, så det sidder på rygraden.

For det andet, ville det så ikke være fantastisk at opgradere din “pæne” hjemmeside til en funklende flot og indholdsrig besøgsside, hvor du ender med at kunne tiltrække og forkæle nye og eksisterende kunder?

Hvis du er seriøs omkring din forretning, så er jeg sikker på, du kan svare “ja” til det sidste spørgsmål.

Det skal også lige indskyde, at SEO også kan være relevant for dig, hvis du udelukkende kunne tænke dig flere besøgende på din hjemmeside eller måske have flere mennesker til at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

SEO er desværre ikke det samme som CEO, men du kommer til at føle dig som en sej boss, når du mestrer SEO-funktionerne.

Det er lidt ligesom at cykle: Når du først kan det, så tænker du næsten ikke over, at du gør det.

Søgemaskineoptimering er et dansk udtryk for, hvad SEO står for (Search Engine Optimization) og går i sin enkelthed ud på, at du sørger for, at din hjemmeside bliver placeret blandt de førende resultater, når potentielle kunder søger efter et produkt eller det stofområde, som du begår dig i.

Der er mange faktorer, der spiller ind i SEO, men det skal du ikke lade dig skræmme af. 

En af faktorerne hedder linkbuilding, og det kan du på en forståelig måde blive klogere på her: https://www.klikko.dk/linkbuilding/